Wat onze klanten vinden van ons werk
Dennis Glaasker, managing director Herikon
Marcel, is een ervaren marketing expert, met een moderne creatieve geest. Hij is niet bang voor onconventionele nieuwe wegen, en is een eerlijke communicator. Voor mij; gelukkig eens een marketeer die niet meteen doet wat je vraagt, maar graag goede alternatieven laat zien.
Laurens Grashof, directeur Alferink Installatietechniek
Ik heb Marcel leren kennen in meerdere tender trajecten als een kundig man, in de omgang merk je soms zijn andere inzicht en dat is ook maar goed ook om ons techneuten te kunnen ondersteunen.
Edwin Meijnen, algemeen directeur Hemabo
De sterke algemene groei en versteviging in bepaalde marktsegmenten creëerde bij ons het besef dat er behoefte was aan een update van website en brochure.
Samen met Marcel hebben we tijdens een aantal heldere sessies bij ons op kantoor alle wensen en ideeën in kaart gebracht en Sweetpepper grotendeels vrijgelaten in de conceptuele vormgeving.
Tevens hebben we met Marcel parallel aan het designproces een open dialoog gevoerd over marketing in technische sectoren en hoe dit te integreren met onze nieuwe salestools.
Dit alles heeft geresulteerd in een professionele onconventioneel vormgegeven brochure en dito website waarover wij zeer tevreden zijn.
Dita List, projectmanager Plegt-Vos
Goede samenwerking is de basis voor succes. Wij hebben de samenwerking met Marcel Evertzen als prettig, uitdagend en professioneel ervaren. Hij is in staat de uitvraag zo te interpreteren dat hij de klantvraag heel duidelijk maakt. En dit loopt dan als rode draad door het gehele plan van aanpak, fantastisch.
Met deze heldere structuur van werken is het doel duidelijk en iedereen in het team werkt hiernaar toe. Door het geven van feedback heeft hij ons prima ondersteund tijdens het gehele proces. Met ons geweldig plan hebben we de opdrachtgever en de bewoners kunnen overtuigen, alleen door de enorme prijsdruk in de markt is onze toegevoegde waarde helaas niet beloond.
Elton Boogaard, tendermanager TBI
Wij hebben SweetPepper benaderd voor ondersteuning bij de tender Stadhuiskwartier Deventer. Ik ben zeer tevreden over de betrokkenheid en inzet van Marcel Evertzen.
Marcel heeft zichzelf mooi geïntegreerd in het tenderteam en ons team geïnspireerd en gemotiveerd bij het uitwerken van de klantvraag. Ik vind het belangrijk dat er een goede ‘klik’ is: elkaar begrijpen, gezamenlijk oplossingen bedenken, maar ook kritisch ten opzichte van elkaar zijn, in de vorm dat je beide ook weer iets leert.
Nicole Kapar, communicatie adviseur bij Winkels Techniek Groep
SweetPepper is met haar no nonsens mentaliteit voor ons de perfecte partner om de soms complexe dienstverlening te vertalen naar een aansprekende boodschap.
Geen ellenlange brainstormsessies zonder uitkomst maar gelijk concreet toepasbare resultaten. Winkels Techniek heeft zowel online als offline diverse ervaringen met SweetPepper. Allen gekenmerkt door een doortastende handelswijze van een resultaatgedreven en creatief reclamebureau.
Ronald Scholten, algemeen directeur van Hodes over Renovaplus
Hodes Bouwsystemen en Winkels Techniek Enschede waren al enkele jaren met een aantal ketenpartners voortvarend bezig met de ontwikkeling van een innovatief en revolutionair renovatieconcept. Op basis van een gedegen marktbehoefte onderzoek is het concept qua techniek ontwikkeld. Een pilot is gemaakt en deze output is getoetst aan de marktbehoefte.
Qua techniek, ketensamenwerking, duurzaamheid en dergelijke bleek al snel dat er een dijk van een product proces is gerealiseerd echter werd het pijnlijk duidelijk dat het concept zoveel vernieuwingen in zich heeft dat het voor de ontwikkelpartners een schier onmogelijke opgave was dit in Jip en Janneke taal naar buiten te brengen. Toen op enig moment bleek dat de pers en de vakbladen het renovatieconcept warm ontvangen hadden en er graag over wilden publiceren hebben Hodes en Winkels besloten een reclamebureau in te schakelen om mee te denken over naamgeving, marketing, reclame etc.
Na een aantal gesprekken met reclamebureaus kwam SweetPepper uit de bus als het bedrijf wat in staat was een goede propositie neer te zetten. SweetPepper bleek voldoende eigenwijs om zowel Hodes als Winkels uit hun bekende denkstramienen te krijgen om zodoende te komen tot resultaat. Dit heeft geleid tot een zeer duidelijke naam, Renovaplus en een sterke term die de essentie van het concept weergeeft; “slopen of dopen”.
Door de inbreng van SweetPepper zijn Renovaplus en Slopen of dopen nu echte begrippen geworden in de conservatieve bouwwereld. Tevens is er een duidelijke folder opgezet welke bij potentiële opdrachtgevers op een heldere wijze weergeeft wat het hun brengt. Renovaplus is thans zover dat het op de markt wordt gezet met een duidelijke propositie. Vol trots kunnen we ook melden dat we zijn genomineerd voor de prijsvraag de Voorsprong van deSEV, dit hadden we nooit weten te bereiken als we niet de hulp van SweetPepper hadden gehad.
Hans Simmelink, bedenker en ontwikkelaar “Litsano” producten
Simpelhoog, het idee achter de slangen hoog houders was al 12 jaar oud. Toen ik echter twee jaar geleden meer ruimte kreeg voor de ontwikkeling van dit systeem heb ik de naam bedacht, een compilatie van Simmelink en Hoogenkamp en simpel slangen hoog houden. Een voor de Nederlandse markt prima vondst.
Nadat Syntens mijn bedrijf had voorgedragen voor de mkb top 100, volgde in de slipstream een lunch met de gedeputeerde van Overijssel te Zwolle. Daar ontmoette ik Marcel. Het bleek al snel dat hij had wat ik zocht. Een kritische kijk op mijn systeem, naam en marketing.
De naam simpelhoog vond hij briljant, voor de Nederlandse markt…. Maar daar was dan ook alles mee gezegd, dat was even slikken. Marcel is daarna nog een paar keer bij me geweest. We spraken over onze producten en hoe het te vermarkten. Niet direct uurtje factuurtje maar betrokkenheid en vooral eerlijk.
Nadat de producten ook in het buitenland meer gezien werden hebben ik Marcel bij mijn producent introduceert. Enkele weken later is Litsano geboren en werken we hard aan het smoel geven van dit fraaie concept. Alles onder de bezielende begeleiding van Marcel.
SweetPepper, een fantastisch reclamebureau, enthousiast, eerlijk, empatisch, zakelijk maar met zeer veel gevoel voor de menselijke maat.
Pieter Smit, directeur/eigenaar Smit Tandtechniek
We hadden al langer de behoefte om onze internetsite te updaten. Bij gebrek aan tijd en inzicht hebben wij contact gezocht met Marcel Evertzen van SweetPepper.
De ideeën en de snelle voorstellen die SweetPepper ons gaf hebben wij nog nooit eerder gehad. Toen Marcel zei dat onze klikgebitineendag.nl wel heel gedateerd was heeft hij deze site ook een andere en duidelijkere kijk gegeven. De positieve reacties die wij krijgen over deze site zijn dan ook eigenlijk voor SweetPepper.
De adviezen en het resultaatgerichte meedenken stellen wij bijzonder op prijs, het geeft mij de rust en tijd om met mijn cliënten bezig te kunnen zijn.