SweetPepper is een helder bureau in haar communicatie. Wij weten ingewikkelde vraagstukken terug te brengen tot één beeld of één pakkende zin. In sommige gevallen weten we zelfs het probleem te vangen in één of twee woorden.
SweetPepper is ook helder in haar interne communicatie en de communicatie richting de klant. Een deadline is heilig voor ons en ongefundeerde budgetoverschrijdingen onbespreekbaar. Onderstaand een voorbeeld van onze heldere communicatie.
Een sprekend voorbeeld
Renovaplus heeft ons gevraagd om hun product te introduceren. Ze hebben een zeer doordachte manier ontwikkeld om jaren ’60 en ’70 flats te renoveren. Groot voordeel van hun werkwijze is dat het erg snel gaat, de bewoners gaan voor slechts twee tot drie weken hun appartement uit. Bij terugkomst hebben ze een nieuwe badkamer, keuken, verwarming, etc. Ook is hun leefoppervlak, indien gewenst, met vele vierkante meters vergroot. Voor de communicatie naar de doelgroep, architecten en woningbouwverenigingen, hebben we gekozen voor een korte brief om de nieuwsgierigheid te prikkelen en twee antwoordkaarten. Een kaart met de vraag “Slopen?” en een met de vraag “Dopen?” Deze mailing is erg goed gevallen bij de doelgroep, bij het nabellen werd het spontaan herinnerd. Bij het vervolgmateriaal hebben we vooral ingestoken op de snelheid van het renoveren zodat de sociale samenhang van een flat niet verstoord werd.