SweetPepper is een bureau dat niet in middelen maar in oplossingen denkt. Bij elk vraagstuk proberen we ons in de klant van de klant te verplaatsen. Door deze manier van kijken en denken komen we vaak met verrassende inzichten. Ook het feit dat we geen eigen creatieven in dienst hebben helpt ons hierbij. Daardoor kunnen we ook andere oplossingen dan alleen creatieve de revue laten passeren. Oplossingen waarmee u gebaat bent en die uw klanten aanspreken. Dit noemen we omdenken.
Als er dan uitvoerend creatief werk gedaan moet worden, schakelen we onze specialistische partners uit ons netwerk in. Hierdoor bent u ook in de uitvoering verzekerd van de best mogelijke uitvoering binnen het budget. Bijkomend voordeel van deze werkwijze is dat we u ook eerlijk advies kunnen geven. We hebben immers niet de druk in onze nek van een studio die gevoed moet worden. Kortom, zonder eigen creatieven komen we tot de meest creatieve oplossing waar u echt wat aan hebt. Onderstaand een voorbeeld om dit te illustreren.
Een sprekend voorbeeld
De gemeente Hengelo vroeg ons één werkdag voor de finale wedstrijd Eredivisie voetbal of we nog iets konden doen om FC Twente te feliciteren bij winst of te steunen bij de tweede plaats in de competitie. Wij hebben toen, na een korte brainstormsessie, bedacht dat gezien het verwachte mooie weer, er wel veel mensen in de stad zouden zijn om een overwinning te vieren. Dit bracht ons op het idee om de stadhuistoren van Hengelo in FC Twente rood licht te zetten en met een groene laser hier een boodschap op te zetten. Een actie die veel lof heeft gekregen van de feestvierende inwoners van Hengelo.