SweetPepper

Succesvoller in aanbestedingen en selecties

Ik wil constant de maximale kansen bij een aanbesteding benutten. Dit doe ik door een concept uit te werken die de aanvrager de overtuiging geeft dat ze zaken doen met de voor hen beste partij. Door aannemers te helpen om de vorm, tekst en beeld optimaal af te stemmen op de uitvraag van de aanvrager bereiken we dat de aanbesteding vaak veel succesvoller is.

De nieuwe Europese wet op aanbestedingen die op 1 april 2013 in werking is getreden schrijft ook voor dat  niet meer een aanbesteding kan worden uitgeschreven voor de laagste prijs, tenzij ze dit heel goed kunnen motiveren (EMVI score). Het plan van aanpak wordt daardoor steeds belangrijker voor het verkrijgen van een opdracht! Wij bieden hiervoor een compleet pakket aan wat bestaat uit: het lezen en beoordelen van de aanvraag. We weten de belangrijkste criteria uit de gunningsleidraad om te bouwen tot een concept die de aanvrager direct zal aanspreken. Daarnaast redigeren van de teksten in het plan van aanpak. We doen de eventuele fotografie, opmaak en drukwerk van dit plan. Om het compleet te maken leveren we PowerPoint stramien en cd bedrukking die past binnen het concept. Als laatste adviseren we bij de oefenpresentatie.

Dienstverlening van begin tot eind

Voordeel van deze complete aanpak is meerledig. Als eerste ziet de aanvrager gelijk dat zijn “pijn” wordt weggenomen waardoor de gehele aanvraag op een andere manier bekeken wordt. Het geheel ziet er erg verzorgd uit waardoor de aanvrager een beeld krijgt dat de aanbieder er aandacht aan heeft besteed en denkt in de taal van de aanvrager. Daarnaast wordt de communicatieafdeling van de bouwonderneming ook enorm ontlast omdat alle werkzaamheden, inclusief bewaking, uit de handen  wordt genomen.

Meer dan tekst en/of vormgeving

Zoals hierboven al staat is het meer dan hulp bij tekst en/of vormgeving. Het is ook het gehele concept die de opdrachtgever het gevoel geeft met de juiste partij te praten. Het is altijd persoonlijk en project specifiek en nooit “copy-paste” van vorige projecten. Maar we kunnen verder gaan. We hebben al vergaande contacten met bedrijven die een deelprobleem kunnen oplossen en/of berekenen. Denk aan Breeam of sroi. Maar we kennen ook goede bouwmanagementbureau’s. We zijn al geruime tijd in contact met een partij die het gehele procesmanagement beheerst. Niet alleen als tendermanager, maar indien gewenst ook de overdracht met het bouwteam, het managen van dit team of zelfs het team geheel samenstellen en aansturen. Zeker bij een aantrekkende markt is de kans op ondercapaciteit op alle vlakken aanwezig. We brengen u graag in contact met deze bedrijven.

aanbestedingen1

Voor welke bedrijven?

Wij doen dit voor zowel de kleinere als de grotere bedrijven in de bouw. Vanzelfsprekend kunnen we dit niet doen voor twee klanten bij dezelfde aanbesteding. Daarom hanteren we de volgende werkwijze; als u ons vraagt om u te helpen dan geven we u binnen 24 uur hier uitsluitsel over. We wachten eerst passief of een bestaande relatie gebruik wil maken van onze diensten en daarna is het een kwestie van “wie het eerst komt wie het eerst maalt”.

Kosten?

Een niet onbelangrijke vraag in een markt waarin we allemaal op de kosten moeten letten. Nu zijn tenders vaak al geldverslinders. Bij vele tenders lopen de interne kosten voor u als aannemer als snel op tot 0,5% van de totale bouwsom. Een behoorlijk bedrag, zeker als succes achterblijft. SweetPepper rekent globaal 10% van uw totale tenderkosten, terwijl uw kans op succes ongeveer 75% toeneemt. Een waardevolle investering dus. U krijgt vooraf altijd een begroting die bij een ongewijzigde opdracht bindend is.

Meer weten?

Kijk op onze speciale website voor TenderCoaching.

 

Succesvoller in aanbestedingen met de hulp van SweetPepper: 074-20 20 20 4

 

 

Hegeman

winkels

dura vermeer

logo_nijhuis_bouw

koopmans bouw

croon

logo_ter_steege

plegt vos

Logo_VolkerWessels

Janssen de jong Bouw wit

trebbe

goossenkleinpoelhuis

systabo