20 12, 2016

Omdenken in de bouw

Door |2020-01-30T11:29:28+00:00december 20th, 2016|0 Reacties

ullie (bouw)wereld is een erg traditionele. Eigenlijk weinig mis mee. Het zijn stuk voor stuk de beproefde concepten die zorgen voor stabiele en bruikbare gebouwen en installaties. De laatste jaren wordt er wel steeds meer een beroep gedaan op het innovatieve deel van jullie kunnen. Nul op de [...]

27 10, 2016

Voordat u een aanbesteding wint…

Door |2020-01-30T11:29:12+00:00oktober 27th, 2016|0 Reacties

Een aanbesteding succesvol afsluiten is al een vorm van topsport. Maar er gaat nog wat aan vooraf. U moet namelijk wel uitgenodigd worden om mee te doen. Dit kan op twee verschillende manieren die eigenlijk ook weer niet zo ver uit elkaar liggen. De eerste is de onderhandse [...]

10 02, 2016

Opleiden voor succes

Door |2020-01-30T11:28:52+00:00februari 10th, 2016|0 Reacties

De ondersteuning van SweetPepper bij aanbestedingen heeft een prettig neveneffect. We merken dat bij bijna alle partijen waar we meerdere aanbestedingen hebben ondersteund, de medewerkers het na verloop van tijd doorkrijgen en kundiger worden. Na gemiddeld vijf aanbestedingen is de tenderafdeling vaak goed in staat om de meeste [...]

17 07, 2015

Is de EMVI een loterij?

Door |2020-01-30T11:28:24+00:00juli 17th, 2015|0 Reacties

We hebben nu alweer vijf jaar ervaring met aanbestedingen waarbij de EMVI score een rol speelt. In die vijf jaar hebben we er aan ruim honderd mogen meewerken. De aanbestedende partij schrijft soms erg fraaie eisen. Wij en onze klanten maken hiervoor geweldige plannen en schrijven scherpe en [...]

5 02, 2015

Zegt u maar hoe u het wilt.

Door |2020-01-30T11:31:39+00:00februari 5th, 2015|0 Reacties

Het gaat moeilijk in onze bedrijfstak. Veel van mijn collega’s in het land leveren erg veel omzet in krijg ik met regelmaat te horen. De prijzen en de marges staan onder druk hoor ik ook vaak. Als ik dan met zo’n collega praat en vraag hoe dat komt [...]

13 10, 2014

Reclamebureau, marketingbureau of communicatiebureau

Door |2020-01-30T11:27:58+00:00oktober 13th, 2014|0 Reacties

Velen zien door de bomen het bos niet meer. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een reclamebureau, marketingbureau of communicatiebureau? Het blijkt dat ook veel bureau-eigenaren het niet helemaal weten. Al was het maar dat vijf jaar geleden er ruim drie keer zoveel reclamebureaus als marketing- of [...]

28 09, 2014

Samenwerkende marketing-communicatiebureaus

Door |2020-01-30T11:27:36+00:00september 28th, 2014|0 Reacties

De kop zegt het al; samenwerkende marketing-communicatiebureaus. Iets wat ik nog niet zo heel veel zie maar wat, in mijn optiek, wel de toekomst is om de klant zo optimaal mogelijk te blijven bedienen. Zoals ik al eerder in een column schreef, wil een bureau gelijk bij binnenkomst [...]

1 09, 2014

Tenders teveel “dichtgespijkerd”

Door |2020-01-30T11:26:53+00:00september 1st, 2014|0 Reacties

De aanbestedingsvraag wordt vanzelfsprekend zorgvuldig geformuleerd. Alleen zijn er steeds meer aanvragers die daarin doorslaan. Ik zie aanvragen voorbij komen waarin alles al vaststaat, inclusief het bestek welke al tot ver achter de komma is ingevuld. Een gemiste kans. Want juist door de crisis zijn vele aannemers en [...]

16 07, 2014

Kan de Bouwvakvakantie nog wel?

Door |2020-01-30T11:26:33+00:00juli 16th, 2014|0 Reacties

Het gaat niet zo geweldig in de bouw, dat is geen geheim maar gewoon de trieste waarheid. Nu zijn er al heel veel bouwbedrijven bezig om eens goed te kijken naar hun product en diensten. Ze zijn er namelijk wel van overtuigd dat het nooit meer zo wordt [...]