Marketingstrategie

 

De juiste boodschap communiceren vraagt om een duidelijke strategie. Wij zijn bedreven in reputatie-management, marketing communicatie-vraagstukken, identiteit en imago. Steeds vaker schakelen opdrachtgevers ons in voor een analyse van het bedrijf en/of het product.

Vraagstukken die wij helpen oplossen zijn onder meer…

  • Hoe breng ik de identiteit van mijn organisatie en/of product helder in kaart?
  • Wat is de huidige perceptie en de gewenste perceptie van mijn merk bij de verschillende stakeholders?
  • Hoe vertaal ik de identiteit door naar een marketing  communicatie strategie?
  • Welke kanalen en middelen zet ik in om aandacht te krijgen van mijn stakeholders?
  • Welke trends bieden kansen of vormen misschien risico’s voor mijn branche en producten?
  • Hoe vertaal ik consumententrends door naar de dagelijkse bedrijfsvoering?
  • Op welke wijze kan ik inspelen op consumententrends bij de ontwikkeling van een nieuwe campagne?

We beginnen bijna altijd met een zogenaamde 0-meting. We kijken wat op dit moment de perceptie is van diverse stakeholders bij uw bedrijf en/of product. Van daaruit gaan we aan de  slag om de gewenste perceptie te bereiken.

“ALS JE NIET WEET WAAR JE HEEN WILT MAAKT HET NIET UIT WELKE KANT JE OPGAAT”

Alice vroeg; ‘Wilt u me alstublieft vertellen welke richting ik hiervandaan moet nemen?’

‘Dat hangt er sterk vanaf waar je heen wilt’, zei de Kat.

‘Het kan mij niet zoveel schelen waarheen…’ zei Alice.

‘Dan maakt het ook niet uit welke richting je neemt’, zei de Kat.

‘… zolang ik maar ergens terecht kom’, voegde Alice er als nadere uitleg aan toe.

‘O, je komt altijd ergens terecht,’ zei de Kat, ‘als je maar lang genoeg loopt.’

(Lewis Carroll, in: Alice in Wonderland)